dinsdag 27 november 2012

Liedjes over Pietjes

Met het prentenboek Nog 13 nachtjes wakker liggen
naast je bed, kom je de slapeloze nachten vóór Pakjesavond wel door:
leuke gedichtjes, grappige illustraties en als bonus een cd met liedjes gezongen door Edwin Rutten.
Voor wie niet kan wachten hierbij alvast een voorproefje:


De Pakjespiet.

Dit is mijn antwoordapparaat.
Hier spreekt de pakjespiet.
Je belt te vroeg of net te laat.
Ik ben er even niet.

Je kunt je lijstje mailen.
Of stuur me maar een fax
met alles wat je hebben wilt,
dan breng ik het je straks.

Spreek gerust de voicemail in
van mijn mobiele telefoon.
Maar praat wel duidelijk,
pas na de derde toon.

En heb je echt geen flauw idee
hoe je dat moet doen,
dan doe je net als vroeger
een lijstje in je schoen.

3 opmerkingen:

  1. Toen ik het boek las dacht ik direct dit is een gedicht voor Annemoon. Heel erg leuk! Succes met de rest van je gedichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk boek, we hebben er gisteren samen even naar gekeken. Ik zou het zelf ook wel in m'n schoen willen krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, dat boek staat ook hoog op mijn verlanglijstje....Thomas' reactie: maar we hebben toch al heel veel Sint boeken??

    BeantwoordenVerwijderen