zondag 13 mei 2012

Kil(l)-tunnel

Zomerstad

In de stad daar staan de huizen
zwaar te zuchten in de zon,
oude huizen, nieuwe huizen,
wolkenkrabbers van beton.

O die stad, die stad van stenen,
blokken stenen in de zon,
blokken, blokken aan je benen,
ik wil naar de horizon.

Ik wil meer dan wat plantsoenen
of een afgepast gazon,
ik wil lopen naar het groene
land voorbij de horizon.

Hans Andreus
Verschenen in Dichterbij. Gedichten voor 12+

Wanneer ik in dezelfde stemming ben als Hans Andreus, wil een flinke fietstocht nog wel eens helpen.
Maar soms raak ik van de regen in de drup.
Bijvoorbeeld op het laatste deel van de Maas en Vestingroute. Deze LF route loopt van Nijmegen naar Maassluis en voert o.a. door de Kiltunnel en de Beneluxtunnel. Het enige, dat me in de Beneluxtunnel op de been (of liever op de fiets) hield, was het gedicht voor Ari van Jules Deelder.
Zie onderstaand filmpje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten