woensdag 11 april 2012

Kort, korter, kortst.

Doorgaans neem ik een gedicht als onderwerp van mijn blog. Lekker makkelijk om op een compacte manier een indruk te geven van het werk van een auteur.

Mijn voorliefde voor korte teksten heeft vooral te maken met een chronisch tijdgebrek. Er is zoveel interessants te lezen, dat er voortdurend keuzes gemaakt moeten worden.

Wat dat betreft sta ik niet alleen.
Kort lijkt helemaal in de mode te zijn, gezien de opmars van twittergedichten, blogs van exact 100 woorden enz.

Na een oproep door Maria Foerier om twittergedichten in te sturen, was A.L. Snijders de eerste die reageerde:
ik heb het idee dat een modern dier uit het bos
treedt en me bij de keel pakt en dat ik voor ik sterf
nog net begrijp dat het de twitteraar is.

Snijders heeft zich al sinds 1992 toegelegd op het ZKV (Zeer Kort Verhaal) en ik heb genoten van de bundel Een handige dromer
Het is als het oppeuzelen van een schaaltje nootjes: bij elk nootje denk je "lekker". Zodra je het volgende in je mond stopt, denk je hetzelfde en het vorige is volledig vergeten. Ophouden, voordat het schaaltje leeg is, is erg lastig.

Van zijn nieuwste bundel Brandnetels en verkeersborden is helaas nog geen inkijkexemplaar beschikbaar, maar op de site Moorsmagazine is alvast een ZKV te lezen.



©

Geen opmerkingen:

Een reactie posten