woensdag 27 juni 2012

Voetbal in de bibliotheek

Nederland is uitgeschakeld bij het EK. Maar voetbal leeft nog steeds.

Op 29 juni houdt bibliotheek Rijn en Venen voor jongeren tussen 12 en 18 jaar een Fifatoernooi op de Playstation.

Henk Spaan weet op een originele manier de link te leggen tussen voetbal en lezen in het titelgedicht uit de bundel De kop van Kuyt.
De kop van Kuijt

De kop van Kuijt
Ken ik al vijftig jaar
Liefhebber als ik was
Van alles van Kluitman Alkmaar
Ik leefde dus ik las.

Dat hoofd van Dirk
Wedergeboren Kluitmanheld
Bob zonder zorg
Hollandsche jongen
Hein Stavast
Jaap uit de zesde klas
Alles van Chr. Van Abkoude
Ik leefde als ik las.

Er kwam een leegte in ons huis
Waaraan het slechts ontsnappen was
Als ik in een hoekje zat
En las.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten