zondag 11 maart 2012

Poeh en management

Dochter is sinds haar vroegste jeugd al fan van Poeh:
-De boekjes werden eerst voorgelezen en later door haar zelf gelezen.
-Surprises, die ze maakte voor familie en collega's, waren vaak gebaseerd op de personages uit het Honderd Bunders Bos
-Haar eerste autootje, een piepklein pruttelbakje, noemde ze liefdevol Knorretje.
-Ze doorstond dapper de Disneyrage rond haar favorieten.
-Ze leefde weer helemaal op bij het lezen van Winnie de Poeh en management.

Dit hilarisch geschreven boek zou iedere zelfbenoemde manager moeten lezen.
Want manager zijn we tenslotte allemaal volgens Bianca de Waal
Huisvrouw-Manager van het gezin

Ik ben de glazenwasser en de wasserij,
Ik ben de tuinman, ik houd het netjes bij.
Geloof mij: heel dit raderwerk staat stil,
Wanneer mijn moede arm eens niet meer wil.

Ik ben gepromoveerd in de psychologie,
Gewoon aan huis kreeg ik de theorie.
Soms is het mij alsof ik angstig droom,
Want ik ben ook pedagoog en econoom.

Ik ben de schouder om op uit te huilen,
Ik ben de keeper,ik vang alles op,
En alle missers vallen op mijn kop.

Ik ben gezinshulp in mijn eigen huis,
Ik ben all-round verpleegkundige zonder kruis.
Ik ben de strijkmachien en de poetsmachine,
En ook de naaimachien,
Ik ben de “zoek-es-op-ik-zie-het-niet”machine.

Ook ben ik kok en kook met variatie,
Maar niemand vindt dit eigenlijk een prestatie.

Je staat verbaasd waar een mens nog tijd voor vindt,
Want ik kreeg zo nu en dan ook nog een kind.
En ik paste weer het programma in,
Want ik werd babysitter en de min.

Ik ben de huiswerkbegeleider onbetaald,
Dus heb ik al mijn talen opgehaald.
En soms moet ik een vlotte spreekbeurt maken,
Dat zijn dan weer de interessante zaken.

U hoort het wel: ik ben me goed bewust,
Ik ben uniek meneer, en nimmer te vervangen.
Achter beroep vul ik dus voortaan in,
Keurig netjes “manager van het gezin”
In plaats van “zonder” om mijn nek te hangen.

De spoedcursus management kan vervolgens afgesloten worden met het boek Bullsh!t management, waarvan in de catalogus een preview beschikbaar is.

1 opmerking:

  1. Inderdaad, manager van het gezin, dat weten wij toch al lang?
    Leuk, die "Ik ben de “zoek-es-op-ik-zie-het-niet”machine" Heel herkenbaar.

    BeantwoordenVerwijderen