vrijdag 2 maart 2012

Preview van een driedelig paard

De Woutertje Pieterseprijs 2012 is toegekend aan de bundel Driedelig paard van Ted van Lieshout.
Van Lieshout is een auteur, die geen toelichting of aanbeveling nodig heeft.

Waarom dan toch deze blogpost?

Tot mijn verrassing ontdekte ik dat je in de bibliotheekcatalogus een preview kunt bekijken van 10 pagina's.

Niet alleen naast de deur, maar zelfs binnenshuis valt er nog weleens iets nieuws te ontdekken.

Bij Bol.com staat overigens ook een virtueel inkijkexemplaar op de site.

5 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad leuk! Wel jammer dat je eerst op meer informatie moet klikken en dat niet al bij de titelinfo een link staat naar het inkijkexemplaar. Dat zou meer klanten opvallen vermoedelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus die preview werkt nu? Afgelopen donderdag zag ik het in een Nieuwsbrief staan, maar helaas werkte het niet toen ik het wilde testen. We hebben het 1 maand op proef, daarna moet je een abonnement nemen!
    http://www.nbdbiblion.nl/?pagina=25036

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik in de bibliotheek een boek zoek, dan lees ik ook altijd een stukje in het boek. Als je een boek gaat reserveren, dan is het dus handig die preview.
    Ben het met je eens Ina dat het jammer is dat je eerst op meer informatie moet klikken.
    Genoten trouwens van de preview van Driedelig paard. De kleinzoon heeft in de brief aan zijn oma niets te vertellen en komt vervolgens steeds met een nieuw verhaal b.v. dat zijn moeder van de trap is gevallen. ( maar verder is er niets gebeurd)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, het is dan misschien wel op proef, maar toch prettig om te weten. Ik vind het altijd zo knullig om dit van anderen (publiek) te horen.

    BeantwoordenVerwijderen