maandag 23 januari 2012

Praktijkuitstapje 18

Stoom afblazen.


Af en toe stoom afblazen lucht zo enorm op.

 Dat wist  Annie M.G. Schmidt  maar al te goed.

Het was mijn bedoeling om hiermee de cursus af te sluiten, maar .........

Gretha had nog een gedichtje te goed.
Omdat dit gedicht niet op internet te vinden was, zie ik geen andere oplossing dan het hier te publiceren:

Babytje
Zitten er zes gezichtjes
in dat ene van mijn nichtje?
Ze is pas net geboren,
maar alles wat we horen
is
“Kijk eens! Oma’s oren!
Mama’s ogen!
Papa’s neus!”
“Ja,”
zeg ik,
“maar niet heus!
Ze is een heel nieuw iemand,
en ze heeft niks van niemand.
Ze is fris
en vers
en vrij”
Behalve dan die kwade vuistjes-
die heeft ze dus
van mij.






2 opmerkingen:

  1. En hier is een ge-emonitioneerde Gretha... Wat kun jij bijzonder zijn. Je blijft voor mij een raadsel....maar dat maakt het leven ook zo bijzonder en mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Gretha: Kun je een beetje zingen? Dan is hier alvast een eerste leestip.
    Kun je alvast oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen