vrijdag 27 januari 2012

Praktijkuitstapje 19

Geen beginnersgeluk.

Gedurende de afgelopen 20 jaar heeft een wetenschapper onderzoek gedaan naar de geschiedenis van de Joden in Burgsteinfurt. Hierover heeft hij 3 boeken gepubliceerd
T.b.v. zijn publicaties heeft hij veel informatie gekregen van een vroegere vrijwilligster van de bibliotheek. Daarom wilde hij als eerbetoon een essay aan haar wijden.
Hij heeft de bibliotheek in augustus benaderd om informatie.Omdat ik sinds 1970 met deze dame had samengewerkt,heb ik het verzoek tot mijn privé-projectje gebombardeerd. In de daaropvolgende maanden heb ik me zeer intensief bezig gehouden met het opsporen van contactpersonen, documenten enz.

In deze periode maakte ik tevens kennis met de 23 dingen. Dus ook driftig naar contacten gespeurd via Twitter, Hyves, Facebook, LinkedIn. De gezochte personen zijn echter allemaal geboren rond 1939, dus vermoedelijk niet erg actief op het gebied van social media. Ook hun kinderen heb ik niet weten te traceren.

Hiermee zie ik bevestigd, dat je allereerst kennis moet hebben van je doelgroep en vervolgens kijk je op welke wijze je het best contact kunt zoeken en onderhouden.

In bovengenoemde situatie werkte een oriënterend gesprek of telefoontje, gevolgd door een aantal mailtjes het best.
E.e.a. heeft bijzonder interessante informatie opgeleverd. (Met veel dank aan onze onvolprezen Kikker).

4 opmerkingen:

  1. Ik wist helemaal niet dat je hier nog zo mee bezig bent geweest en ja als we Kikker toch niet hadden. (Trouwens die van Max zou ik ook niet willen missen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ellenoor: Leuke (cryptische) woordspeling. Nasleep van KWTT?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat dat één van de belangrijke lessen isvan 23Dingen. Verdiep je in je doelgroep, maak je keuzes op basis van hun gedrag en gewoontes en pas daar je communicatiemiddelen op aan. Daarom horen sociale media in je gereedschapskoffer thuis. Om het er uit te kunnen halen als je het nodig hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, Max is de basis hoor. En daar blijven we van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen