woensdag 5 oktober 2011

Blog 4 : De RSS perikelen.


Enige tijd geleden heb ik vanuit Google reader op enkele interessante sites de RSS knop aangeklikt. Er kwam geen respons op het scherm, dus het was gokken of de aanmelding gelukt was. Vervolgens rustig (of was het nu ongeduldig?) afgewacht of er via de mail signaleringen binnen kwamen.
Nee dus.
Vandaag   geprobeerd in Gmail mijn post te archiveren. Lukte niet echt.
Alle tabjes bovenin ook nog maar eens opengeklapt. Inclusief Google reader. Bleken daar 147 ongelezen signaleringen te zitten!

Tip 7 bij de ontdekoefeningen is dus bepaald geen loze kreet.
Inmiddels een aantal lezenswaardige artikelen geselecteerd en gedeeld via e-mail. Andere manieren van delen ga ik de komende weken uitproberen.

3 opmerkingen:

  1. RSS kan je enorm veel tijd besparen, mits je het effectief indeelt en gebruikt. Toevoegen wat van waarde is en verwijderen at dat niet meer is. Doe je dat niet, dan is het een perfect middel om je gek te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verwijderen, daar zijn wij bibliothecarissen heel goed in toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ter geruststelling: in het instructiefilmpje werd gezegd dat er wel 1000 ongelezen berichten in de reader passen. Merkte dat ik in mijn eentje heel hard zat te lachen achter mijn pc.

    BeantwoordenVerwijderen