donderdag 20 oktober 2011

Blog 7 : Flickr en foto-mashups

H I letter E one letter p 2x2 hiep hoera!!!!

Mijn vreugde over het succesvol afronden van ding 6 heb ik hierboven geuit met behulp van Spell with Flickr

Na het uploaden van een eigen foto naar Flickr heb ik meteen maar even in “Google maps ” aangegeven waar de foto gemaakt is.

Omdat het opzoeken van foto’s m.b.v. de toegekende tags pas mogelijk is, nadat je minimaal 5 foto’s ge-upload hebt, ben ik daarmee ook aan de slag gegaan.
Inmiddels is het met hulp van Ina ook gelukt om een link aan te brengen naar mijn foto's


Verder heb ik wat rondgesnuffeld bij Findr en Earth album. Grappig.

Ook the great Flickr Tools Collection biedt een enorm scala aan mogelijkheden, maar voorlopig krijgt nog geen enkel item de kwalificatie “great”.
Dat is vermoedelijk meer te wijten aan mijn ondeskundigheid dan aan de mogelijkheden van het programma.
Ik heb nl. geprobeerd een stripballonnetje aan een foto toe te voegen, maar het resultaat is onleesbaar:






Omdat ik na alle perikelen van ding 6 behoefte had aan een inspirerend verhaal heb ik nog even rondgekeken bij 23 dingen voor musea. Dat was smullen. Maar ik voel me niet geroepen om zelf te kokkerellen.

3 opmerkingen:

  1. Je kunt een klikbare link in je bericht plaatsen door in je bericht aan de bovenkant te klikken op "link". Dan verschijnt een venstertje waarin je de link kunt plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op die manier had ik de link al met knippen en plakken geplaatst. Zou ik nog iets in de instellingen bij ""opties" moeten veranderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had je de link ook inclusief http:// geplakt?

    BeantwoordenVerwijderen