zondag 9 oktober 2011

Blog 5 : RSS feeds vinden

Als tool om RSS feeds te vinden heb ik gekozen voor Google blogsearch. Gezocht naar informatie over e-readers.  Ereaderclub leek me een geschikte bron, dus daarop een abonnement genomen.
N.a.v. de tip in de cursustekst gezocht naar de blogroll van Mijns Inziens. Op het eerste gezicht niets gevonden, dus Google te hulp geroepen. Resultaat:
11 april 2009 ... De gehele blogroll is ook gesneuveld, op een paar links naar ... Daarom heb ik er nu voor gekozen helemaal geen blogroll meer aan te bieden.”
Vol goede moed op naar de volgende suggestie. En die was meteen raak: Biblioblogs.
Voordat ik nog meer abonnementen neem, zal ik eerst maar eens bekijken hoe ik e.e.a. beheersbaar houd.

4 opmerkingen:

  1. Dat was toen... In 2009 ging Edwin Mijnsbergen over naar een nieuwe site en heeft daar inmiddels weer een rss-functie op zitten. Hij begrijpt als geen ander hoe belangrijk en nuttig deze functie is om je informatiestroom te filteren en beheersbaar te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De tip was “Een blogroll kun je zien als een lijst van favorieten van een weblogger, meestal in een zijmenu geplaatst. Veel bloggers linken op deze manier naar elkaar om zelf meer bezoek naar de weblog te trekken. Kijk maar eens op de blogroll van Mijns inziens en je hebt snel een startcollectie”
    Ik had dus geen problemen met het vinden van de RSS knop, maar met het vinden van de blogroll

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je ligt duidelijk een stuk voor op de rest. Als ik je blogs lees merk ik wel dat het stoeien en worstelen zal blijven. Verder begrijp ik er uit dat ik nog een echte beginner ben want ik snap niets van het rss en blogroll gebeuren. Dat laat ik straks wel over me heen komen als ik zo ver ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt inderdaad gelijk. Ik wist dat hij destijds een probleem had met het overzetten van zijn blog en dat hij toen van alles kwijt was geraakt. De blogroll is inderdaad weg en vervangen door een lijst met links naar plekken waar hij ook actief is op internet. Ook een soort blogroll, maar dan naar eigen sites en niet naar blogs van anderen. Ik heb Rob Coers gevraagd het voorbeeld aan te passen en het is gelijk gebeurd. Nu staat er een verwijzing naar: Bibaholic als voorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen