donderdag 13 oktober 2011

Blog 6 : Het ontdekken van de mogelijkheden van Flickr

Ongemerkt uren doorgebracht met struinen door de foto’s op Flickr.
Afbeeldingen om je vingers bij af te likken. Maar heel vaak met de aanduiding “all rights reserved”. Uiteindelijk besloten om helemaal op safe te spelen en me te beperken tot het onderdeel “commons”.De keuze valt op een cartoon m.b.t. fietsen.
Vol goede moed begonnen met het kopieren van de url.
Die moest ergens geplakt worden. Leek niet zo moeilijk.
Op de werkbalk bevinden zich 2 buttons:
1. Link. Daar kon een URL geplakt worden. Helaas zonder resultaat
2. Pictogram met afbn. Ook hier kon een URL geplakt worden.
Zonder resultaat.
Toen de URL in de tekst geplaatst.
Alle (goede?) dingen in drieen dus :Weer niks!
Nog talloze pogingen ondernomen op andere pc’s, met andere browser, allerlei opties aan- en uitgevinkt. Ten einde raad, omdat ik persé een afbeelding wilde plaatsen met gebruik van een URL, een laatste poging met het logo op de homepage van de bibliotheek. En weer …… (jawel het wordt eentonig).

Vervolgens uitgeweken naar opdracht 2 : het uploaden van een eigen foto
. Plaatsen op Flickr was geen probleem, maar de foto vanuit Flickr op mijn blog tonen : twee keer raden………..
Daarna tot 2 keer toe geprobeerd een foto vanaf de pc te uploaden.
Het hele gedoe mondde uiteindelijk uit in een 14 dagen durende uitputtingsslag.
Het inroepen van hulp via helpdesk leverde veel tips op, maar niets werkte.
Ten einde raad het hele verhaal van mijn worsteling gepubliceerd.
Resultaat: nog dezelfde avond kwam er een tip van collega Ina : bij opties moet je getypte HTML interpreteren aanvinken.
Deze tip had Edo ook al gegeven. Bij hem en bij Ina werkte e.e.a. maar bij mij niet. Vanavond een nieuwe poging gedaan en jawel:


Cartoon met oproep tot sparen fietsbanden

5 opmerkingen:

  1. Anemoon, hilarische cartoon en super dat het is gelukt! Wat een doorzettingsvermogen, petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. YES! De aanhouder wint. Fijn dat het gelukt is. En dit inderdaad met een hele leuke cartoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het duurde even maar....dan heb je ook wat!
    En dankzij Anemoon weet ik nu welke voetangels en klemmen ik op mijn pad ga vinden.
    Dat scheelt me weer een paar dagen getob.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat staat ons allemaal nog te wachten!!!Maar nu heb jij zo veel ervaring dat onze problemen zo opgelost kunnen worden door jou....voor jou een peuleschil....
    Maar een verzoek...want na het lezen van je blog mis ik aan het eind toch een toepasselijk gedicht.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Gretha: Het gedicht ligt klaar. Nog even geduld.

    BeantwoordenVerwijderen